2017. április 29., szombat

8 dolog amire megtanít a 13 okom volt sorozat

Sziasztok!
Bár már egy hete néztem meg a sorozatot még mindig nem tudtam úgy összeszedni a gondolataimat, hogy egy teljes kritikát/véleményezést írjak róla, úgyhogy egy rövidebb, de nem kevésbé fontosabb bejegyzést írtam. Lehetséges, hogy valamit kihagytam hiszen ez a történet annyira összetett, hogy nem könnyű úgy írni, hogy ne felejts ki valamit. Szerintetek még mi a mondanivalója a sorozatnak?


1. A szavaknak ereje van
De még mekkora! Ez a tipikus helyzet amikor mondjuk te csak egy vicces megjegyzésnek szánsz valamit, a másik személyt pedig ez rosszul érinti. A sorozat ezt tökéletesen bemutatja, hiszen mennyiszer sértették meg Hannaht "csak sima szavakkal" akaratlanul, vagy szándékosan?


2. Ami neked nem jelent semmit, másnak lehet, hogy sokat számít
Ezen igazából nincs mit megmagyarázni... (kis spoiler) Csak emlékezzünk vissza, hogy mit csinált Zach Hannáhval, amire a lány csak annyival reagált, hogy "azok a levelek voltak a mentőköteleim, és ezt is elvette tőlem Zach..."


3. Vannak dolgok amiken nem tudsz változtatni
Én a sorozat elején csak egyetlen dologra tudtam gondolni: Engedd el Hannah! A főszereplő túlságosan a szívére vette a dolgokat, mindent meg akart oldani, közben pedig nem vette észre, hogy magát teszi tönkre azzal amit csinált. (kis spoiler) Leginkább akkor éreztem ezt amikor kezdett véget érni a barátságuk Jessicaval és Alexszal, Hannah pedig nem tudott ezen túllépni, bár az is igaz, hogy abban a helyzetben ők voltak az egyetlen barátai, és így nyilván sokkal nehezebb volt elengedni őket.


4. Egy kis dolog mindent meg tud változtatni
Mi lett volna ha Clay ott marad Hannahnál, amikor a lány azt kéri tűnjön onnan? Mi lett volna ha kimondják azt a szót? Vajon teljesen máshogy alakulnak a dolgok ha Hannah nincs ott azon a bulin, abban a bizonyos szobában ahol Jessica és Justin? Csak véletlenek, kis dolgok és mégis teljesen máshogy is alakulhatott volna miattuk Hannah sorsa.


5. Ne ítélkezz olyan felett akit nem ismersz
Egy örök szabály. Leegyszerűsítve? Ne legyél egy felszínes seggfej. Persze, könnyebb mondani mint betartani. Én úgy vagyok vele, hogy az első benyomást fontos észben tartani, de a legeslegfontosabb megismerni egy embert.
Ezt pedig a sorozat elején elfelejtik, sőt mintha nem is tudnák a szereplők, mindenki a pletykáknak hisz Hannahval kapcsolatban és egyiknek ( még Claynek se!) jut eszébe megkérdezni, hogy "Hé, figyu má' Hannah, ez igaz?" Pedig egy egyszerű kérdés lett volna, nem?


6. Nincsenek jók és rosszak
Mindenki követ el hibákat, mindenkiben ott van a jó szándék és a bűntudat, még ha jó mélyen is, de ott van. A sorozatban imádtam, hogy minden szereplőnek jobban megismerhetjük a személyiségét és nem csak Hannah szemszögéből látjuk őket. Nincs fekete és fehér, se jó és rossz.


7. Kérj segítséget
Megint ugyanazt mondanám; könnyebb mondani, mint megvalósítani. Hiszen az ember ilyenkor fél, hogy nem értik meg a problémáját, esetleg nem veszik komolyan. Hannah is ettől tartott de végül megtette, elment segítséget kérni, és bár rossz embertől, de akkor is megtette és ez nagyon fontos.


8. Öntsd ki a szíved
Ne tartsd magadban ha valami rosszul érintett, ne hagyd, hogy beteljen az a bizonyos pohár. Nem muszáj beszélned róla, az is sokat jelent ha kiírod magadból, vagy felveszed egy kazettára....Mert miután Hannah ezt megtette el is mondja, hogy megkönnyebbültnek érezte magát és úgy érezte képes mindent az elejétől kezdeni...Kár, hogy nem sikerült neki.


***


Nektek, hogy tetszett a sorozat?

2 megjegyzés:

  1. Szerintem a sorozat sokkal jobban sikerült mint maga a könyv. Mondanivaló terén is erősen fejlődött... kimondottan tetszett ahogyan más témaköröket is burkoltan érintett a sorozat. (Például a személyiség elfojtásának következményei Alexnél.) Az öngyilkosság egy nagyon nehezen emészthető téma, ezért megvolt a veszélye hogy a 13 rész alatt végül a nézőre is rátelepedik a nyomott hangulat, de szerintem viszonylag könnyen emészthetőre sikerült a kivitelezés is. Féltem, hogy nagyon szájbarágós lesz mint anno a könyv volt, de kellemesen csalódtam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Én még a könyvet nem olvastam, így arról nem tudok véleményt formálni...Illetve a nyomott hangulatról; őszintén bevallom, volt olyan amikor már majdnem én is depressziós lettem...Nagyon erős a témája és a cselekménye is...De fantasztikus sorozat!
      Köszönöm, hogy kommenteltél!
      Szia! :)

      Törlés