2018. július 31., kedd

5 dolog amit próbálj ki ha Olaszországban jársz

Sziasztok!
Tegnap értem haza a nyaralásomból amit Olaszországban töltöttem és rá kellett, hogy jöjjek, hogy ahhoz képest, hogy mekkora szerepet játszik az életemben ez az ország, kevés bejegyzés szól róla a blogon, egész pontosan egy. Mivel elég népszerű turistaközpont Olaszország és már sokszor jártam ott, gondoltam sokaknak hasznos/érdekes lehetne ez a cikk.
Jó olvasást!


1. Reggeli
Az olaszoknál tényleg a reggeli a legfontosabb étkezés, tudni kell róluk, hogy imádnak kávézókban beülni és ott meginni, enni valamit, nekik ezzel kezdődik a napjuk. Ott az édes reggeli a jellemző, nem szendvicset esznek, hanem inkább kis sütiket, úgynevezett merendinéket, ezeket pedig kár lenne kihagyni ha ott jártok. Nagyon nagy a választék, töltött, nem töltött, kerek, holdalakú, csokis, gyümölcsös, szóval az ember hirtelen azt se tudja, hogy melyik nézz ki a legjobban. Ezek mellett a kis sütik mellett a kekszek, Biscottik, is nagyon népszerűek. Bár legtöbbször ha beülsz egy kávézóba akkor nem úszod meg túl olcsón, ezért ha spórolni akarsz akkor érdemes bemenni egy boltba, bárhol megtaláljátok ezeket a termékeket, így olcsóban kijöttök, viszont ha beültök egy kávézóba az sokkal hangulatosabb lesz.
Kapcsolódó kép
Csak pár termék a sok közül


2. Menjünk fel a hegyekbe
Olaszországnak, a fővárosán kívül , inkább olyan városai a leglátogatottabb aminek tengerpartja is van. Semmi pénzért ne hagyjátok ki, mártózzatok meg a tengerben, viszont ha már unjátok a homokot vagy szeretnétek egy kicsit pihentetni a bőrötöket akkor érdemes felugrani a hegyekbe egy túrára. Olaszország tele van szebbnél szebb hegyekkel amik teljesen más dimenzió mint a magyarországi magaslatok. Illetve érdemes olyan helyre menni ahol víz is van, egy tó vagy folyó. Én egyszerűen szerelmes vagyok az égszínkék vízbe, a hűsítő friss lebegőbe és a kis, hangulatos falucskákba amik körbeveszik a hegyeket.


Én Barcisban jártam egy hete
3. Sushi
Sokan nem is gondolnák, hogy az olaszok imádják a sushit. Minden plázában és városban van legalább egy ilyen étterem van amolyan "gyorskajálda". Én is Olaszországban próbáltam ki legelsőnek ezt az ételt. Ha unjátok a pizzát vagy esetleg megrögzött sushi mániások vagytok akkor nem kell aggódnotok mert tuti találtok egy helyet ahol árulnak.


4. Sonkák, sajtok, borok
 Még mindig maradva az étkezés témánál; a négyes pontban említetteket kóstoljátok meg Olaszországban, nem fogjátok megbánni az olasz sonka, sajt és bor messziről híressé teszi az országot. Ha valami különlegességet szeretnétek akkor egyetek sárgadinnyét rajta sonkával, elsőnek bizarrul hangzik, de isteni. Ha pedig a megszokott tésztát eszitek akkor érdemes megkóstolni a gnocchit, már a gondolattó is éhes leszek. Illetve az olaszoknál, legtöbb helyen, van olyan pizza aminek a feltéte sült krumpli, olyanfajta amit a Mcdonaldsban kapsz a menüd mellé, bevallom, még nem kóstoltam, de érdekes párosítás.


5. Éjszakai élet
Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég ha csak sétáltok egyet a városban, vagy beültök egy bárba esetleg benéztek egy diszkóba, a vidám, energikus hangulat alap lesz. Az olaszok imádnak bulizni, társaságban lenni, örömmel befogadnak bárkit aki kapható egy kis lazulásra. Bár többen nem tudnak angolul, biztos vagyok benne, hogy a heves gesztikulálásból és a mutogatástól meg fogod érteni mit szeretnének.

4 megjegyzés:

  1. Imádom Olaszországot, a nyelvet és a kultúrát, ahogy van, úgyhogy ez a bejegyzés nagyon tetszett, és mivel jövő héten megyek is Toscanába (alig várom!), jól fognak jönni a tippek, köszönöm.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Oh, örülök, hogy rátaláltam egy másik olasz fanra. :D Jó szórakozást/pihenést! Remélem olvashatok majd róla egy élménybeszámolót a blogodon! :)

      Törlés
  2. Sziaaaa:)
    Mondtam én, hogy jó lesz ez a cikk:D Most annyira felpörögtem, komolyan, alig várom, hogy induljunk. Én elsősorban a pizzát és a bort szeretném kipróbálni (két elengedhetetlen dolog az élethez😂), de most meghoztad a kedvem a többi kajához is. A hegyes-tavas képeidet meg imádoooom, olyan kis hangulatosak:)
    Az olaszok meg jófejek, és hihetetlen szexik - lásd Cristina Angell, Marco Angell, Anna Aquardo, Francesco Fiore, Lili Leone, csak hogy pár híres embert említsek:D Egyébként egyik ismerősöm közölte, hogy úgy jöhetek vissza Magyarországra, ha hozok magammal legalabb egy olasz pasit. Oké, haver, rajtam nem múlik :D
    Nagyon jó cikk lett:)

    Puszi, Maja❤

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaaa!
      Na látod, megint nem kellett csalódnom az alkoholista énedben! :3 :D Oh és ne aggódj, nem szokásom, de Olaszországban visszafordultam pár fiú után. :D
      Köszönöm, hogy kommenteltél, ráadásul még az egomat is növelted! :D <33

      Törlés