2018. szeptember 1., szombat

10 ok amiért az Üvegtrón sorozat zseniális

Egy könyv amitől elkap a sírógörcs, megnevetett, feldühít és elgondolkodtat. Ez az Üvegtrón.

Sziasztok!
Tegnap, a nyár utolsó, fájdalommal teli napján, elolvastam Sarah J. Maas sorozatának megjelent, pillanatnyilag, utolsó kötetét és egyszerűen nem bírtam megállni, hogy ne írjak erről a könyvről egy bejegyzést mert megérdemli, megérdemli, hogy beszéljünk róla. Szóval összegyűjtöttem nektek tíz pontot amiben összefoglaltam, hogy mi az ami zseniálissá teszi ezt a sorozatot.
Egyértelmű spoiler nem találhatóak a bejegyzésben, csak a feltüntetett helyeken, pontosan ezért is szerepel Celaena és nem egy másik név.
Jó olvasást! :)

1. Mert a karakterfejlődés egyszerűen fantasztikus. ( innen ne olvasd tovább ezt a pontot, hanem ugorj a másodikra ha nem olvastad még a Viharok birodalmát, mert olyan utalásokat teszek amik után le lehet vonni bizonyos következtetéseket )
Egy orgyilkosból királynő és vezető, egy könyörtelen tündérharcosból szerető és védelmező, egy utcalányból a csapat nélkülözhetetlen tagja, egy érzelemmentes boszorkányból békehozó, egy egyszerű kapitányból, aki csak parancsokat hajt végre, pedig egy lázadó, és még sorolhatnám.

2. Mert az írónő zseniális. Akár ezzel be is fejezhetném a listát mert mindent megmagyaráz, de ez még nem minden.

3. Ez a könyv nem csak úgy van, nem lehet "csak úgy", lazításképpen olvasni, mert különben azt se fogod tudni, hogy mi van. Sőt, párszor még ha figyelmesen olvasol akkor is már kevered azt a sok információt amit a nyakadba zúdít az író. Hihetetlen, hogy milyen összefüggések vannak a könyvben, ahogy a múlt és a jelen eseményei kapcsolódnak, nincsenek véletlenek, mindent előre eltervelt Sarah, ami megint csak a második pontot támasztja alá.

4. Azért is imádom ezt a könyvet mert nem hanyagolja el a "mellékszereplőit", bár sokszor úgy érzem, hogy nincsenek is ilyen szereplők a könyvben, ugyanis mindenkire akkora hangsúlyt fektet az író, mindenkinek betekinthetünk a múltjában, gondolataiban, ezért nem csak Celaena van és kész. Hanem csomó szerethető karakter.

5. A szereplőknél maradva; nem tökéletesek és pont ezért annyira szerethetőek. Sőt, Celaenát sokszor egyenesen utáltam, de mégis mindig megértettem, na jó, a mindig túlzás de az esetek nyolcvan százalékában, hogy mi áll a döntései mögött. Szeretem, hogy Sarah mint a pozitív, mint a negatív oldalukról is bemutatja a szereplőit.

Kapcsolódó kép

6. Ééés még mindig a témánál maradva, mert akár órákat tudnék beszélni róla, egyszerűen fantasztikus ahogy az író alakítja a szereplők közti kapcsolatokat, hogy soha nem érzi azt az olvasó, hogy ez el van sietve, hogy mindig hagy időt kibontakozni a szereplőinek és az olvasóknak, hogy megszeressék őket együtt. Nincs egyetlen olyan szerelmi vagy baráti kapcsolat a könyvben ami nem tetszett volna. 

7. Egyáltalán nem elhanyagolható dolgok a borítók se, ami minden könyvnek valami fantasztikusan néznek ki. Olyan erőt és vadságot sugároznak ami végigkíséri az egész sorozatot. I.M.Á.D.O.M.

8. Váltott szemszög. Újabb zseniális lépés és hihetetlen hasznos. Enélkül nem tudnám elképzelni az Üvegtrónt. 

9. A hármas pontra visszatérve; ez a könyv megtanít gondolkozni, ötletelni, összerakni a hiányzó kirakóst, nem csak szórakoztat de fejleszt is. 

10. Nem utolsó sorban, ez a könyv nem csak egy kalandos szerelmi történet amit az olvasó mosolyogva becsuk és belekezd egy újabb könyvben. Ez a sorozat magához láncol és követeli, hogy olvasd tovább. Hihetetlen sok értéket és tanulságot képvisel. A tipikus "soha nem szabad feladni"-tól  a "az ember akár meghalni is képes a barátaiért"-ig. Nem lehet nem beleszeretni ebbe a könyvbe.


Az Üvegtrón nem tökéletes, bevallom az elején volt olyan rész ami egy kicsit untatott vagy úgy éreztem, hogy túl van bonyolítva az egész, de a szereplők miatt soha nem tudtam elhagyni a sorozatot. Aztán  a harmadik kötetnél valami megváltozott és szinte faltam az oldalakat, képtelen lettem volna letenni. Most pedig, hogy elolvastam a Viharok birodalmát el sem tudod képzelni, hogy hogy fognak kikeveredni ebből az egészből és, hogy mi lesz a szereplőkkel, de viszont szeretném, hogy...

SPOILER ha nem olvastad el még a Viharok birodalmát és nem szeretnél hatalmas spoilereket akkor kérlek ne olvasd tovább a bejegyzést.

...Aelin tovább küzdjön, és találjon egy kibúvót a sorsa alól és ne haljon meg. Szeretném, hogy Rowan ne süllyedjen teljes depresszióba és maradjon meg a pimasz oldala, még akkor is ha nincs mellette a párja. Lysandra egyszerűen fantasztikus, nélkülözhetetlen szereplő ahogy Aedion is, szeretném őket együtt, mert legyőzhetetlen párost alkotnának, persze tudom, hogy kemény út lesz, hogy újra egymásra találjanak. A másik pedig Lorcan és Elide, őket hihetetlenül sajnáltam...már majdnem minden rendben volt, Elide végre kezdte érezni, hogy milyen valaki mellett biztonságban érezni magát és milyen érzés szeretve lenni, aztán Lorcan pedig elárulta, amit ugyancsak a védelme érdekében tett..., én meg így "Miért?!". Aztán ott van Dorián és Manon, az egyik legszenvedélyesebb páros akiknek én teljes szívemből szurkolok. Ezeken kívül szeretném ha Gavriel és a fia egymást támogatnák, ha Fenrys is felszabadulna a véreskü alól, és igazából nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz ebből a "Lysandra aki Aelin, de mégsem" dologból. 
Rövidre zárva a bejegyzést fáj a gondolat, hogy mennyit kell várni még a fordításra, de az biztos, hogy megéri.

Nektek ki a kedvenc szereplőtök és kiket szeretnétek együtt látni a jövőben?

6 megjegyzés:

  1. Nem igazán ide tartozik, de ha szereted a fantasy műveket, olvasd el egyszer a Fekete prizma c. könyvet és annak folytatását Brent Weekstől. Abban aztán vannak szálak...
    A pontokat jól összeszedted. Tetszik a bejegyzés. (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm az ajánlást, mindenképp felkeresem a könyvet! :)

      Törlés
  2. Sajnos; 1 A fordítási hibák. 2 kōvetkezezlenségek a történet felépítésében.3 Van mondat amit olyan rosszul fordítottak, vagy írták meg, hogy csak következtetni lehet az értelmére.Nem sok. Kettő biztos az 5 kötetben.4 A megírt karakterek jelleme cselekedetei és cselekedetei nem egyeznek. Pillanatnyi írói érdek mozgatja. Igazi ponyva. Nem zseniális. Néhány könyv után izgalmas.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fordítási hibákról nem a köny tehet. Nekem tetszett(:
      Köszi, hogy megosztottad a véleményed.

      Törlés
  3. Imádom a sorozatot, viszont nekem van egy hibája. Sarah rengeteg ír(ami nem baj), de valahogy tőle annyira tömör, száraz. Úgy érzem van egy adott cselekmény és valahogy felszínesre sikeredik. Szóval sok zsír és kevés hús(hahh micsoda metafora) 🤣 Meg néha túl bonyolítja a szálakat és én nekem újra elkell olvasnom, hogy megértsem, hogy most mivaaan. Egyébként szerintem is az egyik legjobb sorozat. Caelina/Aelin nekem a kedvencem. Egyébként akiket még imádom Lorcan ahh az a pali😍 Manont is megszerettem. Aeidon nekem közömbös, de vannak vicces pillanatai. Na és persze Rowan😍😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaa
      Teljesen egyetértek, én is ezeket mondanám a "hibáinak", de a szereplők miatt tényleg el lehet tekinteni ezektől. :D
      Uuu Lorcant én is nagyon megszerettem, Manont pedig imádoom. Rowant is, ő tényleg tökéletes főhős Caelina mellett, na és együtt...legyőzhetetlenek. :D <3

      Törlés