2017. május 28., vasárnap

Ihlethiány - van kiút belőle!

Sziasztok!
Bár volt már egy cikkem ahol írtam tippeket arra, hogy mit tegyünk ha nincs ihletünk, maga a bejegyzés nem arról szólt, csak kis részét tette ki a cikknek, pedig egy blogger életében nagy, aki szerencsés annak nem annyira nagy, részét tölti ki az ihlet és az ihlethiány kérdése. Illetve amikor közzétettem azt a cikket kevesebb mint húsz feliratkozója volt a blognak és mivel szívesen segítenék esetleg másoknak is úgy döntöttem újra leírom az ötleteimet.
Ui.: Ha esetleg van itt valaki aki már olvasta ezeket a tippeket tőlem mert már a kezdetektől követ, akkor elnézéseteket kérem, hogy nem egy új bejegyzés-fajtával érkeztem...És köszönöm, hogy még mindig itt vagytok és olvassátok az agymenéseimet. 😀 ❤


1. Olvasd vissza!
Akár történetes blogot, akár más fajta bejegyzéseket publikálsz, olvasd vissza pár részt/cikkedet a blogodról ha kifogytál az ötletekből. Ez sokszor segíthet. Történetes blogoknál eszedbe juthat majd egy új szál, vagy csavar, esetleg egy szereplő új tulajdonságait is felfedezhetted ha egymás után több részt is elolvasol, és már is tudod, hogy mit írj a következő fejezetbe.
A mindenes blogoknál talán egy kicsit nehezebb a helyzet. Legalábbis én így tapasztaltam. Mert bár nagyon jól hangzik az a "mindenes" definíció, azért mégsem írhatunk úgy bármiről, hogy érdekes legyen és az olvasók nagy részének tetsszen és szívesen olvassa, a történetes blogokkal ellentétben ahol tényleg teljesen úgy alakíthatjuk a dolgokat ahogy kedvünk tartja (jó, nyilván némi határokon belül). De a mindenes blogoknál is segíthet ha elolvasod a korábbi cikkeidet, újra kedvet kaphatsz az íráshoz.


2. Kommentek!
Mindig jól esik olvasni egy bloggernek az olvasói kommentjeit, főleg ha éppen az önsajnálat és ihlethiány mély és kilátástalan bugyraiban fetreng. ( igen, ezt egy kicsit eltúloztam, de ki tudja...) Úgyhogy görgessetek le a bejegyzések végére és olvassátok vissza a megjegyzéseket, sokkal pozitívabban fogtok hozzáállni utána a dologhoz.
A mindenes blog íróinak pedig duplán hasznos, hiszen így újra meglátjátok, hogy melyek azok a bejegyzések amiket szívesebben olvasnak a követőid és ehhez mérten (is) tudod majd kitalálni az új bejegyzés ötleteket.


3. Inspirálódj!
Az is segíthet ha olyan témákban olvasol mint a te blogod, vagy a történethez illő hangulatú zenét hallgatsz, esetleg az interneten képeket nézegetsz olyan emberekről akik hasonlítanak az elképzelt szereplődre, vagy illik egy-egy jelenetbe amit a történetbe beleírtál. Nekem ez válik be a legjobban, próbáljátok ki ti is!






4. Beszélj róla!
Szerintem fontos, hogy más bloggereknek akikkel jóban vagy, szoktál velük beszélni, elmond, hogy most nincs ihleted, kifogytál az ötletekből és a fantáziád most éppen a béka segge alatt van valahol jó mélyen (nem, nem tudom miért pont a béka segge alatt, de egész jól hangzik 😂). Hátha tudnak valami tanácsot adni, esetleg csak elmesélni a saját tapasztalataikat.


5. Szünet!
Ha pedig úgy érzed semmi sem vált be, sőt még rosszabb lett a helyzet mint volt akkor tarts egy kis pihenőt. Ne erőltesd a dolgot, párszor jobban jársz vele. Ez nem azt jelenti, hogy akaratosan kizársz minden gondolatodat a történettel kapcsolatban, mert ugyan úgy nyitott lehetsz az ötletekre. Hogy ez a szünet meddig fog tartani azt nem lehet előre megjósolni...Van, hogy pár nap, hónap akár félév is lehet...De időnk az van, nem? ( nem nincs, de azért jól hangzott. ) Legyetek türelmesek magatokkal szemben.


Nektek vannak bevált tippek ihlethiány ellen?

Ui.: Milyen TAG bejegyzés érdekelne titeket? Mert a szavazásban többet is arra voksoltak, de az az igazság, hogy nincs ötletem ezzel kapcsolatban...

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    A bejegyzésed most kimondottan jól jött, ugyanis éppen egy ihlethiányos nyöszörgő szerencsétlenségnek érzem magam, aki leül a gép elé és agyhalottként bámulja a monitort, mert a szavak egyszerűen kiszöktek a fejemből... Velem még nem igazán fordult elő ez, legalábbis hosszútávon sosem volt problémám az ihlethiánnyal. Egy-két hétig nem írtam, az még belefér, most viszont már több, mint 2 hónapja egy értelmes mondatot nem bírtam papírra vetni. Jelenleg próbálok minél több, mások által írt bejegyzést olvasni, könyveket bújok és igyekszem ráhangolni magam különböző stílusgyakorlatokra, de egyelőre sehol sem tartok. Jelenleg éppen a 4. pontot alkalmazom, beszélek róla és próbálom megfogadni a tanácsodat.
    Köszönöm szépen a tanácsaidat!
    Üdv: Kriszti :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Tudom miről beszélsz...sajnos nekem a kelletténél is több "ihlet hiányos időszakom" volt, de eddig mindegyiket átvészeltem és még mindig itt vagyok, remélem még egy jó ideig itt is maradok! :D Kitartást! :)
      Örülök, hogy pont jókor találtál rá a cikkre! ^^
      Köszönöm, hogy kommenteltél! :)
      Szia!

      Törlés