2018. november 25., vasárnap

Megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel - avagy, az 5 legrosszabb sablonduma

Sziasztok!
Senki se ijedjen meg a több kilométer hosszú címtől, ebben a bejegyzésben egy kicsit jobban megismerhetitek a gondolkodásom, és kíváncsi lennék, hogy vajon csak én gondolom-e így, vagy másnak is hasonló a hozzáállása a dolgokhoz. Ha van kedvetek és időtök még a bejegyzés után megosztani velem a nézőpontotokat, akkor tegyétek meg, szívesen olvasom a véleményeteket! (:
Köszönöm az előző bejegyzésekhez érkezett kommenteket/reakciókat facebookon, hihetetlen jól esik!
Jó olvasást!
Ui.: Nyilvánvalóan ez az én véleményem, senki se vegye támadásnak, inkább próbáljatok meg "jobb útra téríteni" kommentekben, ha úgy gondoljátok nincs igazam.😀
Immagine correlata



1. "Idővel minden jobb lesz"
Egyértelmű, hogy türelmesnek kell lenni magaddal szemben, időt kell hagyni arra, hogy újra erőt gyűjts ahhoz, hogy ott folytasd ahol abbahagytad, vagy, hogy pont valami újba belekezdj, de az idők végezetéig várni és reménykedni, hogy az életed magától a helyére áll, nem fog segíteni rajtad. Csak egy helyben fogsz toporogni, mert attól még mert valami kudarcnak, fájdalomnak az emléke halványabb lesz benned, még mindig ott vannak és ha nem nézel szembe velük akkor újra és újra felfognak szakadni a sebek.
Ráadásul szerintem az sem igaz, hogy a fájdalom idővel elmúlik, inkább csak könnyebbé válik elfogadni és új fejezetet kezdeni.

2. "Megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel"
Mindig is úgy éreztem, hogy ebben a gyönyörű mondásban valami bűzlik, aztán elkezdtem felnőni, jobban megérteni a világ dolgait, működését, egyre több embert ismertem meg és rájöttem, hogy mi is a baj ezzel a mondattal; naivitás azt hinni, hogyha eszerint cselekszünk akkor nem fognak eltaposni minket a mai társadalomban, akár csak egy füstölgő cigarettacsikket.
Ha valaki bánt, tesz ellened valami rosszat akkor nem az a megoldás, hogy megsimogatod a kis buksiját. Mert lehet, hogy egynél beválik, rájön, hogy mekkora seggfej volt és talán még bocsánatot is kér, viszont a többiek, mert mindig van hülyébb, rosszindulatúbb és sunyibb ember az előzőnél, csak azt fogja levenni az egészből, hogy te ahelyett, hogy visszavágnál inkább "meghunyászkodsz". Itt pedig kezdődnek a bajok, mert azután az egy kavics után amit nem adtál vissza, jön a többi ami már maga alá temet. Ezért fontos, hogy már a legelsőnél visszadobjuk azt a követ, már a legelső alkalommal se hagyjuk magunkat, mert egyszer úgyis betelik a pohár és a végén egy egész sziklatömböt fogsz visszahajítani és akkor meg te leszel a rosszfiú az egészben aki túlreagálja a dolgokat...Sajnos, vagy nem sajnos, ahhoz, hogy megálld a helyed a világban jó sok kavicsot kell majd visszadobálgatnod, de mindig, mindig lesz olyan akinek tartogathatsz egy kenyeret, de ahhoz nem kell egy külön ok, ahhoz, hogy kedves, figyelmes legyél valakivel soha nem kell egy "kavics", vagy "kenyér", egyszerűen csak legyél az, és kész.

3. "Másnak sokkal rosszabb"
Na, ez az amitől a falra tudnék mászni. Hihetetlen abszurd, hogy az emberek tényleg ezzel szoktak másokat, vagy pont, hogy magukat nyugtatgatni. Nyilván, szinte mindennél, van rosszabb és jobb is, de én attól nem fogom jobban érezni magam, mert tudom, hogy más sokkal rosszabbul járt. Csak a példa kedvéért, tegyük fel, hogy eltört a karom, erre valaki odajön, hogy "Óóó lehetett volna sokkal rosszabb is, előzőhéten Petinek nyílt törése volt és azonnal meg kellett műteni". És akkor én dőljek hátra nyugodtan, mert tudom, hogy szegény szerencsétlen rosszabbul járt mint én? Nekem ez miért jelentene örömöt? Ezzel engem soha nem lehetett meggyőzni, én mindig abból tudtam új motivációt találni, ha látom, hogy valaki, aki sokkal mélyebben volt mint én, fel tudott állni és ki tudott mászni a gödörből. Na, ez az ami igazán tud segíteni, "Ha ő meg tudta csinálni, akkor én nekem is sikerülni fog." Szerintem ez egy sokkal pozitívabb üzenet.

4. A törött tányér esete
Örök klasszikus. Ha esetleg valaki mégsem ismerné vagy nem ugrik be, hogy miről van szó, akkor itt a sztori röviden: Fogj egy tányért, dobd le a földre, darabokra széttörik, ezután pedig mond azt, hogy "bocsánat". Helyre jött? Nem. Attól még mert bocsánatot kérsz valakitől, nem fog olyan lenni mint régen.
Sokáig nagyon is egyetértettem ezzel a gondolattal, de aztán rájöttem, hogy mennyire negatív az, amit képvisel. Úgy állít be egy bocsánatkérést mintha az égvilágon semmit nem érne. Pedig az, hogy valaki beismeri, hogy hibázott, eléd áll és bocsánatot kér igenis sokat jelent, de persze csak akkor, ha ezek nem csak üres szavak, hanem utána tesz is azért, hogy újra a bizalmába vedd, például elkezdi összeszedni a széttört darabjaidat és újra a helyére rakni őket. Nyilván ez attól is függ, hogy mekkora fájdalmat okoztak neked, mert van olyan amikor már nem tudsz újra megbízni az emberben, hiába próbálja megmutatni, hogy nem fog újra megsebezni. De ilyenkor se kéne arra gondolnunk, hogy mi már örökre törött tányérok maradunk, mert ez nem visz előrébb minket. Tudnunk kell megbocsátani annak, aki megérdemli, és hagynunk kell, hogy segítsenek ha darabokra törtünk.

5. "A kivétel erősíti a szabályt"
Tipikusan azért találták ki ezt a mondatot, hogy mindenkire rá lehessen húzni ugyanazt a gatyát és még véletlenül se elgondolkozni azon, hogy van egy kis bibi a rendszerben. Mert az emberek, nem minden esetben, egy sereg birka akit egy karámba lehet zárni, mert mindig lesznek olyanok akik kiugranak belőle és szabadon legelésznek inkább. Na és ez olyan mintha ilyenkor azt mondanák, hogy "mindig lesz egy, aki megszökik, de attól még igenis jó az, ha mindegyiket bezárjuk". Pedig igazából nem, az a megszökött birka nem azt jelenti, hogy jó a karám, hanem azt, hogy nem mindegyiket kell bezárni. Akárcsak a szabályoknál, a kivétel nem azt jelenti, hogy jó a szabály, hanem pont azt, hogy nem lehet mindenkit egy kalap alá venni, és nem is kéne. Fontos, hogy legyenek szabályok, de az még fontosabb, hogy belássuk; nem mindenkinél ugyanazok a módszerek válnak be.

6 megjegyzés:

  1. +1 A pénz nem boldogít: Inkább sírok egy Lamborghiniben, mint Trabantban. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ohh, milyen igaz...Ez a mondat megérne egy egész bejegyzést :D

      Törlés
  2. Hiába bántanak, legyél te az okosabb, hagyd rá! - Évekig tűrtem a megalázó gúnyolódást olyan dologért, amiről nem tehetek, mások előtt szégyenített meg nem egyszer az illető. Egyszer elszakadt a cérna, elegem lett. Akkora jobb egyenest kapott tőlem, hogy utána megszólalni nem mert. Ha ráhagyom attól jobb lesz? Francokat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen igaz, sajnálom, hogy ilyen sokaig kellett eltűrnöd a bántásokat...Pontosan erről a "jelenségről" írtam a 2.pontban.

      Törlés
  3. Szia! Teljesen egyetértek az összes pontal. Én is hallom ezeket a dolgokat, de olyankor csak forgatom a szemeimet, hogy "ugye ezt te sem gondolod komolyan". Sablonszövegek, amik vannak akinek segítenek vagy megnyugtatja őket. Bár én olyan embertípus vagyok aki átlát a dolgokon és nem veszi be ezeket.
    Puszi, Redzsina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagy szerencse, ha valaki átlát a szitán, és nem veszi be ezeket, örülök, hogy te is úgy gondolod ahogy én!
      Köszönöm a kommented!(:

      Törlés