2016. november 25., péntek

Mindent a kontaktlencséről



👀 Sziasztok!
Amit tudnotok kell az én "kontaktlencsés sztorimról", hogy decemberbe lesz két éve, hogy egynapos kontaktlencsét használok. A suliba és edzésre használom. Az igazság, hogy utáltam ( az akkori ) szemüvegem, és hihetetlenül idegesített, hogy nem láttam semmit edzésen, meg amúgy is egyre jobban romlott a szemem. Igazából nem igazán jutott eszembe, hogy kontaktlencsés legyek. Anyukám dobta fel egyszer, hogy mi lenne ha kontaktlencsére váltanék én pedig így is tettem és imádom a kontaktlencsét. Szóval mindenkinek teljes szívemből tudom ajánlani. 👀

Elsőnek is összeszedtem pár kérdést/kijelentést/mondatot, amit akkor szoktam hallani ha megtudják, hogy kontaktlencsés vagyok:

1. - Kontaktlencsét hordok.
    - Komolyan? *mélyen belenézz a szemembe* -  Nem is látszik!
Ez egy tipikus jelenet. Sokan meglepődnek amikor nem látják a szemembe a lencsét, pedig ennek pont ez a lényege.

2. - TE HOZZÁÉRSZ A SZEMEDHEZ?!
A nagybetűkkel azt akartam érzékeltetni, hogy aki ezt megkérdezi, az ilyen *uramatyám-ez-meg-hogy-lehetséges* ábrázattal néz rám közben. A válaszom: Igazából nem...Mert akkor is amikor berakom és amikor kiveszem, a kontaktlencsét fogom meg, nem a szemgolyóm.

3. - Fáj amikor berakod/kiveszed?
Berakásnál csak akkor ha fordítva rakom be a kontaktlencsét. Kivevésnél pedig csak meg kell találni azt a taktikát amivel gyorsan kitudod venni, amúgy nem fáj.

4. - Mennyi idő berakni/kivenni?
Elsőnek azzal voltam problémáim, hogy berakjam a lencsét a szemembe, mert stresszeltem azon, hogy véletlenül fordítva rakom be a szemembe, de erre van egy jó tippem nektek: Mindig úgy rakjátok be a kontaktlencsét ahogy eleve benne van a dobozba, ha egynapost használtok, ha pedig havit, akkor figyeljetek, hogy úgy rakjátok be a lencsét folyadékba, hogy ne fordítva legyen.
Aztán amikor végre be tudtam rakni, nem tudtam jól kiszedni...Ez nagyban befolyásolja a kontaktlencse minősége/fajtája. De semmiképp ne dörzsöljétek ki a szemetekből, ahogy én tettem egyszer, mert csak be fog gyulladni a szemetek, ami miatt csak még jobban fájni fog ha kiveszitek a lencsét.

5. - Megnézhetem ahogy berakod?
Másik gyakori kérdés/kérés. Én mindig igent mondok.

6. - Ki szokott esni?
Ez is függ attól, hogy milyen fajtát használsz, de nekem még egyszer se eset ki. Pedig küzdősportra járok, ahol azért nem a simogatásról szólnak a dolgok.

Ha kontaktlencsés szeretnél lenni:
Mit kell tenned?

1. Menj el egy szemészhez!
Ott megnézik, hogy hányas a szemed, mert a kontaktlencsének nem kell olyan erősnek lenni mint a szemüvegednek. Ott kapsz egy lapot, hogy hányast kell venned.

2. Próbáld ki a kontaktlencsét!
Ezt is egy szemészetnél teheted meg. Én például a Duna plázában voltam, az egyik szemüvegkeretes boltban ahol hátul, a boltban, megkérdezték, hogy hány éves vagyok, miért szeretnék kontaktlencsét, majd beültettek egy székbe és megcsináltak pár vizsgálatot, végül pedig az orvos berakott nekem egy kontaktlencsét ( ez az egész kb. tíz percig tartott ) és megkért arra, hogy mászkáljak fél órát a plázába, hogy lássam, hogy milyen.
Amikor visszaértem akkor pedig megtanították, hogy hogy kell berakni/kivenni.

3. Rendeld meg a kontaktlencsét!
Lehet, sőt szinte biztos, hogy nem lesz rögtön a raktárban egy olyan fajta kontaktlencse amit te szeretnél, szóval rendeld meg. Pár nap vagy egy hét alatt megérkezik a kontaktlencse.

További tudnivalók a kontaktlencséről:

Két fajta van; a napi és a havi lencse.
A napi lencséknek a lényege, hogy minden nap egy új lencsét használsz, tehát használat után kidobod.
Előnye:
- Könnyű a használata
- Nem kell figyelned a tisztaságára
- Lehet benne úszni ( de utána rögtön ki kell szedni! )
Hátránya:
- Többe kerül mint a havi lencse

A havi lencséket többen ismerik, és talán többen is használják. Bár egyszer én is kipróbáltam, én egyértelműen a napi lencsék mellett rakom le a voksom.
Előnye:
- Kevesebbe kerül mint a napi lencse
- Egy hónapig hordhatod ( persze nem folyamatosan! Ezt is ki kell szedni, berakni)
- Akkor teheted be újra amikor csak akarod ( ellentétben a napi lencsével, mert azt ha egyszer kiveted, már nem rakhatod újra be a szemedbe )
Hátrányai:
- Nagyon figyelni kell a tisztaságára
-  Minden használat után le kell tisztítani

Nem ajánlott 5-6 óránál több ideig hordani. Ezt próbáljátok betartani, a szemetek hálás lesz érte! Azt az igazság, hogy én ezt szinte sose tudom betartani, hiszen a suli előtt berakom, és csak edzés után veszem ki. De ha már fáj  a szemem, száraznak érzem akkor kiveszem, és edzésre újat használok, hogy legalább pár óráig "szabad" legyen a szemem. Egy tipp: Lehet kapni olyan szemcseppet amit úgy lehet használni, hogy a szemedbe van a kontaktlencse. Nagyon hasznos, nekem nagyon sokat segít.

A kontaktlencse nem tud megromlani. Szóval nem kell hűtőben tárolni vagy hasonlók, de ha (a napi) lencsét már egyszer kibontottátok és mondjuk elfelejtettétek berakni, vagy mégsem használtátok, akkor semmiképp ne rakjátok be következő nap újra a szemetekbe. A havi lencsénél pedig figyelni kell, hogy jól le legyen zárva a doboza a lencsének.

Nem lehet 16 év alatt hordani. Legalábbis nem ajánlott, de szerintem egy jó indokkal ( még azzal is, hogy utálod a szemüveged ) megengedik. Nekem is hamarabb lett kontaktlencsém.

Tippek kontaktlencséseknek:

- Elsőnek ne akkor próbáljátok berakni amikor siettek valahova, vagy időre kell valahova mennetek, mert ha esetleg nem tudjátok berakni akkor csak idegeskedés lesz belőle. Szóval vagy kelljetek fel egy kicsit hamarabb, vagy gyakoroljátok hétvégén, amikor nem siettek sehova.

- Ha megfeledkeztek magatokról, és megdörzsölitek a szemeteket, ezzel pedig sikeresen elmozdítjátok a lencsét, ne  pislogjatok, hanem nézetek le, balra, fel majd jobbra. Ezt ismételjétek meg párszor. Nekem ettől a helyére csúszik a lencse.

- Mindig legyen nálatok napszemüveg! Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem sokkal érzékenyebb lett a szemem mióta kontaktlencsét használok...Szóval a napszemüveg elmaradhatatlan, még télen is!

- Kerüljétek a gőzt! Ismerős amikor szemüvegben a forró leves felé hajoltok és ellelepi a pára a szemüveg lencséit? Na, ugyanezt képzeljétek el kontaktlencsébe...A lencsének nem tesz jót a forró gőz.

- Szabadnapot a szemednek!
Mindig legyen legalább egy olyan nap a héten amikor nincs a szemedben a lencse.


👓 Hát, akkor ennyi is lenne ez a bejegyzés, remélem megválaszoltam pár kérdést ami érdekelt titeket, vagy esetleg adtam egy jó tippet, vagy csak egyszerűen megmentettem titeket a halál unalomtól ezzel a cikkel. Persze azzal, hogy elolvastad ezt a bejegyzést még nem tudsz mindent a kontaktlencséről ( ahogy én se ) tehát mindenképp menj el egy szemészhez akinek papírja is van arról, hogy ért a dologhoz és nem csak kétéves tapasztalatból beszél. :D
Köszönöm annak aki elolvasta ezt a bejegyzést! ♥
Sziasztok! 👓

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése